G Suite'i değerlendirirken sıkça sorulan sorular

Zaten G Suite müşterisi misiniz? Destek sayfamıza gidin.

Kategoriye Göre Filtrele
    • Daha Çok Göster
    • Daha Az Göster

Genel Bakış

  • G Suite ile Google'ın ücretsiz uygulamaları arasında ne gibi farklar var?

    G Suite'e geçtiğinizde, Google'ın ücretsiz tüketici uygulamalarında sunulmayan, işletmeler için tasarlanmış bir dizi ek hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu hizmetler arasında şunlar bulunur: @sirketiniz şeklinde size özel bir iş e-postası; Gmail ve Drive arasında paylaşılan, ücretsiz uygulamalarda sunulan miktarın iki katı genişliğinde bulut depolama alanı; 7/24 telefon ve e-posta desteği; iş e-postaları için %99,9 oranında kesintisiz çalışma garantisi; Microsoft Outlook'la birlikte kullanılabilme özelliği; iki adımlı kimlik doğrulama ve tek oturum açma gibi ek güvenlik seçenekleri ve kullanıcı hesaplarına yönelik yönetim kontrolleri.

  • G Suite uygulamalarını ayrı ayrı satın alabilir miyim?

    Hayır. G Suite'e kaydolduğunuzda, birlikte sorunsuz çalışan bir dizi entegre uygulamaya erişme imkanına sahip olursunuz. Örneğin, Gmail'de aldığınız bir iletiyi anında Takvim etkinliğine dönüştürebilirsiniz. Dokümanlar, E-Tablolar veya Slaytlar'da bir yorum yaptığınızda ortak çalışanlar otomatik olarak e-posta uyarıları alır. Gelen kutunuzda veya takviminizde tek tıklamayla görüntülü bir Hangouts toplantısı başlatabilirsiniz. Bu araçların birlikte kullanılması verimliliği artırırken işletmenize en yüksek değeri sağlar. Ancak, isterseniz paketi satın alıp yalnızca tercih ettiğiniz hizmetleri kullanabilirsiniz.

  • Şu an kullandığım yazılım yerine G Suite'i kullanabilir miyim?

    Birçok müşterimizin, kendi verimlilik paketlerini tamamen terk edip metin dokümanları, e-tablolar ve sunular gibi çeşitli türde dosyalar oluşturmak için yalnızca G Suite'i tercih ettiğine şahit oluyoruz. Bu dosyalar üzerinde başka kullanıcılarla birlikte gerçek zamanlı olarak çalışabilir ve Google Drive'ı kullanarak dosyalarınızı bulutta depolayabilirsiniz. G Suite uygulamaları çeşitli cihaz türlerinde çalışır. Geleneksel masaüstü uygulamalarından farklı olarak, yüklenmesi gereken bir yazılım yoktur. G Suite, Microsoft Office gibi başka programlarda oluşturulan dosyalarla da uyumludur.

Ürünler

Gmail

  • How does Gmail in G Suite differ from free Gmail?

    G Suite’s Gmail features include: custom business email @yourcompany, unlimited group email addresses, 99.9% guaranteed uptime, twice the storage of free Gmail, zero ads, 24/7 phone and email support, G Suite Sync for Microsoft Outlook, and more.

  • Bir kullanıcı birden fazla e-posta adresi alabilir mi?

    Yes. A user can have multiple email addresses by creating email aliases such as support@yourcompany. You can add up to 30 email aliases for each user.

  • Can I migrate my existing email to G Suite?

    Evet. Lotus Notes ve Microsoft gibi eski ortamlarınızdan eski e-postalarınızı içe aktarmak için taşıma araçları vardır.

Takvim

  • Grup takvimi oluşturabilir miyim?

    Evet. Kuruluşunuzdaki herkes (veya bir kullanıcı alt kümesi) tarafından erişilebilen bir takvim oluşturabilirsiniz. Örneğin, ekip tatilleri ve düzenli toplantılar gibi etkinlikler için bir grup takvimi isteyebilirsiniz.

  • Tüm takvimlerimi taşıyabilir ve senkronize edebilir miyim?

    Evet. Lotus Notes ve Microsoft ortamları dahil olmak üzere birçok takvim türü için takvim taşıma seçenekleri vardır.

  • Takvim'de etkinlik hatırlatıcıları var mı?

    Evet. Takvim, varsayılan olarak bir etkinlikten 10 dakika önce bir açılır hatırlatıcı gösterir. Hatırlatıcı zamanlarını Takvim'in ayarlarında değiştirebilirsiniz.

Hangouts Meet

  • Görüşmeye harici katılımcılar da katılabilir mi?

    Tabii ki. Aynı bağlantıyı tüm toplantı katılımcılarıyla paylaşabilirsiniz. Böylece, katılmasını istediğiniz herkesi görüşmeye dahil etmek daha da kolaylaşır.

  • Toplantı içeriği güvenli mi?

    Evet. Meet'teki tüm görüntü ve ses akışları şifrelenir. Kullanıcılar ofis dışındayken bile güvenli bir şekilde katılabilir.

  • Telefon numarasıyla erişim için bir üçüncü taraf hizmeti gerekli mi?

    Hayır. G Suite Enterprise sürümü kullanıyorsanız, herhangi bir yapılandırmaya gerek kalmadan her toplantınıza bir telefon numarası ve PIN ekleyebilirsiniz. Diğer ayrıntılar için telefonla arama dokümanlarına bakın.

Google Drive

  • Drive'a ne tür dosyalar yükleyebilirim?

    Drive'a her türlü dosyayı yükleyebilir ve belirli dosya türlerini web tabanlı bir Google doküman biçimine (Dokümanlar, E-Tablolar veya Slaytlar) dönüştürebilirsiniz.

  • Drive ile ne kadar depolama alanına sahip olurum?

    Her kullanıcı, Drive ile Gmail'in ortak kullandığı toplam 30 GB depolama alanına sahip olur. Ek ücret karşılığında sınırsız depolama alanı seçeneğine geçebilirsiniz (5'ten az kullanıcısı olan hesaplar kullanıcı başına 1 TB depolama alanına sahip olur). Daha fazla bilgi edinmek için G Suite'in fiyatlandırma ayrıntılarına göz atın.

  • G Suite'teki Drive'ın ücretsiz sunulan Drive'dan farkı nedir?

    G Suite'teki Drive'da iki kat depolama alanı, 7/24 telefon ve e-posta desteği, paylaşım kontrolleri ve gelişmiş raporlama özellikleri sunulur. Ek ücret karşılığında sınırsız depolama alanı seçeneğine geçebilirsiniz (5'ten az kullanıcısı olan hesaplar kullanıcı başına 1 TB depolama alanına sahip olur). Daha fazla bilgi edinmek için G Suite'in fiyatlandırma ayrıntılarına göz atın.

Dokümanlar

  • Google Dokümanlar İnternet'e bağlı değilken çalışır mı?

    Evet. Bu özellik Chrome tarayıcısında mevcuttur. Henüz yüklemediyseniz Chrome'u deneyin; ücretsizdir ve yüklemesi kolaydır.

  • Google Dokümanlar dosyalarını şirket dışındakilerle paylaşabilir miyim?

    Evet. Her dokümanın ayarlarını seçtiğiniz kişilere düzenleyici, görüntüleyici ve yorumcu erişimi verecek şekilde değiştirebilirsiniz.

  • Mevcut dokümanlarımı Google Dokümanlar biçimine dönüştürebilir miyim?

    Evet. Birçok farklı dosya türünü Google Dokümanlar biçimine dönüştürebilirsiniz. Orijinal dosya bozulmadan kalır.

Currents

  • Herkese açık Currents yayınlarımın profil sayfamda gösterilip gösterilmeyeceğini kontrol edebilir miyim?

    Evet. Currents ayarlarını kullanarak Currents yayınlarını profilinizde göstermeyi veya gizlemeyi tercih edebilirsiniz.

  • Kullanıcı profillerinin gizliliği nasıl korunur?

    Yöneticiler, kullanıcı profillerinin herkese açık web arama sonuçlarında gösterilmesini engelleyecek varsayılan bir ayar belirleyebilir. Ayrıca, profil bilgilerinin görünürlüğünün kısıtlanmasını denetleyen çok çeşitli kullanıcı denetimleri vardır.

  • Ekipler sosyal konuşmaları gizli tutma yeteneğine sahip mi?

    Evet. Özel topluluklar, yalnızca kuruluşunuzdaki kullanıcıların katılabileceği fazladan bir güvenlik katmanı sağlar. İster beta ürününüzün tasarımları, ister sahadaki ekibinizin notları olsun, yayınladığınız her şey kuruluş içinde kalır.

Hangouts Chat

  • Kafamda bir bot fikri var. Çalışmaya nereden başlamalıyım?

    Geliştirici sayfasındaki kaynaklardan yararlanabilirsiniz.

  • Bu sürüm, Gmail'deki Hangouts'un eski sürümüyle nasıl bir etkileşimde olacak?

    Hangouts Chat deneyiminizde hiçbir sorun yaşamamanız için klasik Hangouts yine kullanılabilecek ve Hangouts Chat'le uyumlu olacak.

  • Hangouts Chat'i nasıl hemen kullanmaya başlayabilirim?

    Halihazırda G Suite müşterisiyseniz Hangouts Chat ücretsizdir. Hemen kullanmaya başlamak için burayı tıklayın.

E-Tablolar

  • E-Tablolar hangi formülleri destekler?

    E-Tablolar, çoğu masaüstü e-tablo paketlerinde mevcut olan hücre formüllerini destekler. Bu formüller verileri işleyen ve dizelerle sayıları hesaplayan işlevler oluşturmak için kullanılabilir.

  • E-Tablolar'da kısayolları kullanabilir miyim?

    Evet. E-Tablolar için birden çok klavye kısayolu vardır ve bunlar her zaman etkin durumdadır. Bunlar, çoğunlukla daha önce kullandığınız kısayollara benzer.

  • Başka elektronik tabloları, E-Tablolar biçimine dönüştürebilir miyim?

    Evet. Birçok farklı dosya biçimini E-Tablolar biçimine dönüştürebilirsiniz. Orijinal dosya bozulmadan kalır.

Formlar

  • Do people need G Suite accounts to respond to forms?

    No. Anyone can respond to Forms.

  • Bir formu yalnızca kendi şirketime özel halde tutabilir miyim?

    Yes. The sharing settings for Forms make it easy to control who is able to view and edit your forms.

  • Can Forms handle a large number of responses?

    Yes. Forms can handle as much data as Sheets, and Sheets can currently handle 2 million cells of data. That's a lot of data.

Slaytlar

  • Slaytlar ne gibi özellikler sunuyor?

    Grafikler ve şemalar çizebilir, nesneler ve şekiller ekleyebilir, metin ve resimleri biçimlendirebilir, animasyonları etkinleştirebilir ve daha pek çok şey yapabilirsiniz.

  • Başka sunuları Slaytlar'a dönüştürebilir miyim?

    Evet. Birçok farklı dosya biçimini Slaytlar biçimine dönüştürebilirsiniz. Orijinal dosya bozulmadan kalır.

  • Ortak düzenleme nasıl çalışır?

    Ortak düzenleme birden çok kişinin aynı anda aynı slayt üzerinde çalışabileceği anlamına gelir. Paylaşım ayarları bir slaytı kimlerin görebileceğini ve düzenleyebileceğini belirlemenize, düzeltme geçmişi ise daha önceki sürümlere dönmenize olanak sağlar.

Google Sites

  • Şirket dışı ziyaretçiler bir şirket sitesine erişebilir mi?

    Evet. Şirketinizin dışındaki kişiler, G Suite hesapları olmasa bile sitenize erişebilir. Ayrıca, paylaşım ayarları yoluyla erişimi kısıtlamayı da seçebilirsiniz.

  • Google Sites'ın eski sürümünü kullanmaya devam edebilir miyim?

    Şirketiniz, Google Sites'ın önceki sürümlerinden birini kullanıyorsa herhangi bir hizmet kesintisi olmayacaktır. Google Sites sitelerinizi eskiden olduğu gibi düzenleyip paylaşmaya devam edebilirsiniz.

  • Google aracılığıyla bir alan adı alabilir miyim?

    Google, alan barındırıcısı iş ortaklarından birinden bir alan satın almanıza yardımcı olabilir. Kayıt işlemi sırasında "Yeni alan satın al" seçeneğini belirleyin.Bunun ardından, yeni alanınız için G Suite kurulumu adımlarında size rehberlik ederiz.

App Maker

  • App Maker'ı kullanmaya nasıl başlarım?

    Buradaki geliştirici dokümanlarımızı ve Başlangıç eğiticimizi inceleyin.

  • Bir EDU müşterisi olarak App Maker'ı kullanabilir miyim?

    Kesinlikle. Yöneticiniz, kullanıcılarınız için App Maker'ı Yönetici Konsolu'ndan etkinleştirebilir.

  • App Maker'da ne tür bir destekten yararlanabilirim?

    App Maker'da 7/24 teknik destek ve hizmet düzeyi taahhütleri sunulur. Daha fazla bilgi edinmek için bu sayfayı inceleyebilirsiniz.

Yönetici Konsolu

  • Yönetici konsolumda nasıl oturum açarım?

    Yönetici konsolunuza admin.google.com adresinden erişebilirsiniz. Oturum açmak için e-posta adresinizi ve şifrenizi girin; konsol görünecektir.

  • Kullanıcı hesapları nelerdir?

    Kullanıcı hesapları kullanıcılara G Suite'te oturum açmak için bir ad ve şifrenin yanı sıra bir e-posta adresi de sağlar. Ayrıca, e-posta listeleri olarak kullanmak ve kişilere alternatif e-posta adresleri sağlamak için de hesaplar oluşturabilirsiniz.

  • Veri bölgelerini kuruluş birimine göre değiştirebilir miyim?

    Evet. Örtülü verilerinizin konumunu kuruluş birimlerine göre bölebilirsiniz. Bölme sayısı veya veri taşıma isteği sayısı için bir kısıtlama yoktur. Daha fazla bilgi

Apps Kasası

  • e-Keşif nedir?

    Elektronik keşif veya diğer adıyla e-Keşif, elektronik biçimde bilgi arama ve getirme işlemidir. Bu, hukuki açıdan ve personel değişimlerinden kaynaklanabilecek veri kayıplarını önlemek için kullanışlı bir yöntemdir.

  • Silinen hesaplardaki verilere ne olur?

    Bir kullanıcıyı silerseniz kullanıcının hesabıyla ilişkili tüm veriler Google'dan kaldırılır. Google, en iyi uygulama olarak, kullanıcı hesaplarının silinmesi yerine askıya alınmasını önerir.

  • G Suite ile birlikte Apps Kasası'nı nasıl satın alırım?

    Apps Kasası, G Suite'in Business ve Enterprise sürümlerine dahildir. G Suite'in ücretsiz deneme süresini başlattığınızda, Yönetici konsolunuzu kullanarak bu sürümlerden birini seçip satın alabilirsiniz. Dilerseniz Apps Kasası'nı, satış bölümüyle iletişime geçerek de satın alabilirsiniz.

Mobil

  • Mobil Yönetimi için ek maliyet söz konusu mu?

    Hayır. Mobil Yönetimi, güvenliğin çok önemli olduğunu düşündüğümüz ve ihtiyaç duyduğunuz koruma işlevlerine sahip olmanızı istediğimiz için G Suite'e dahil edilmiştir.

  • Mobil Yönetimi, Android ve iOS cihazlarda çalışır mı?

    Evet. Yöneticiler, hem Android hem de iOS cihazlarda politikalar uygulayabilir. Böylece çalışanlarınız işlerini yapmak için, rahatça kullanabildikleri cihazı seçebilir.

  • Mobil Yönetimi'ni kullanmaya nasıl başlayabilirim?

    G Suite'e kaydolarak ücretsiz deneme süresini başlatın. G Suite'i zaten kullanıyorsanız, Mobil Yönetimi'ni nasıl etkinleştireceğinizi Yönetici konsolunuzdan öğrenebilirsiniz.

Fiyatlandırma

  • G Suite'in sürümleri arasında ne gibi farklar var?

    G Suite'in üç sürümü vardır: Basic, Business ve Enterprise. Basic'te her kullanıcı için 30 GB depolama alanı sunulur. Business'ta sınırsız depolama alanı ve arşivleme özelliği vardır. Enterprise'da ise ilave olarak gelişmiş kontroller ve özelleştirme imkanları sağlanır. Daha fazla bilgi edinmek için G Suite'in sürümlerini karşılaştırabilirsiniz.

  • G Suite'te ücretsiz deneme sürümü var mı?

    Evet, yeni müşterilerimize G Suite'i 14 gün boyunca deneme fırsatı veriyoruz. Kayıt işlemini birkaç dakikada tamamlayıp ekibinizdeki 10 kullanıcı için hesap oluşturabilirsiniz. Hesabınızın kurulumunu tamamlayabilmek için faturalandırma ayrıntılarınızı sağlamanız gerekir. Ancak, deneme süresi boyunca sizden ücret alınmayacaktır. Dilediğiniz zaman işlemi iptal edebilirsiniz. Deneme sürümünden en iyi şekilde yararlanmak için Dokümanlar üzerinde ortak çalışma, Hangouts Meet'te görüntülü toplantı başlatma veya mobil cihazınızdan Gmail'i kontrol etme gibi incelemek istediğiniz en az üç önemli görev belirlemenizi öneririz.

  • G Suite'i nasıl satın alabilirim?

    G Suite'i kullanmaya başlamak için internet üzerinden kaydolabilir veya satış ekibimizle iletişime geçebilirsiniz. İnternet üzerinden kaydolduğunuzda, G Suite'i otomatik olarak 14 günlük ücretsiz deneme süresiyle kullanmaya başlarsınız. Hesabınızın kurulumunu tamamlayabilmek için faturalandırma ayrıntılarınızı sağlamanız gerekir. Ancak, deneme süresi boyunca sizden ücret alınmayacaktır. Dilediğiniz zaman işlemi iptal edebilirsiniz. Deneme süresi boyunca kullanımın 10 kullanıcıyla sınırlı olduğunu unutmayın. Deneme süresindeyken 10'dan fazla kullanıcı eklerseniz deneme süresi sona erer ve ücret ödemeye başlarsınız.

  • G Suite'i satın almamaya karar verirsem deneme süresini nasıl iptal edebilirim?

    Aboneliğinizi Yönetici Konsolu kontrol panelindeki Faturalandırma bölümüne giderek istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz. Aboneliğinizi 14 günlük deneme süreniz dahilinde iptal ederseniz sizden herhangi bir ücret tahsil edilmez. Daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız lütfen buradaki yardım merkezi makalesine göz atın.

  • G Suite'i kurmanın ve G Suite'e geçiş yapmanın maliyeti nedir?

    G Suite'i kurulum kılavuzumuzdaki talimatları uygulayarak, herhangi bir ek ücret ödemeden kurabilir ve yine bu kılavuz yardımıyla verilerinizi taşıyabilirsiniz. İhtiyaç duyduğunuzda Destek ekibimiz de yardıma hazırdır. Şirketinizle ilgili kurulum ve veri taşıma işlemlerininin sizin adınıza yapılmasını istiyorsanız, bu hizmetler ve ücretleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen bir Google İş Ortağı ile iletişime geçin.

  • Google hangi ödeme biçimlerini kabul ediyor?

    G Suite abonelik ücretini uluslararası bir kredi kartıyla ödeyebilirsiniz. Google; Visa, Mastercard ve American Express'le yapılan ödemeleri kabul eder. Bazı bölgelerde banka hesabından havale (otomatik ödeme) seçeneği ile de ödeme yapabilirsiniz .

  • Aylık ödemeler yerine G Suite'in yıllık ücretini peşin olarak ödeyebilir miyim?

    Yıllık planlar yalnızca bazı ülkelerde sunulmaktadır. Yaşadığınız ülkede yıllık plan sunulup sunulmadığını görmek için fiyatlandırma sayfamızı ziyaret edin.

  • Fiyatlandırma açısından kullanıcı ne demektir?

    Kullanıcı, kişiselleştirilmiş bir e-posta adresiyle (ad@sirketiniz) tanımlanır. Bir kullanıcı e-posta takma adları oluşturarak birden fazla e-posta adresine sahip olabilir. Grup e-posta takma adları (ör. destek@sirketiniz) ek kullanıcı sayılmaz. Her kullanıcı için 30 adede kadar e-posta takma adı ekleyebilirsiniz.

  • Gruplar için e-posta takma adları oluşturmayı planlıyorum. Bunlar ücrete tabi kullanıcı olarak sayılır mı? Bir kullanıcı kaç tane takma ad yönetebilir?

    Hayır. Her kullanıcı, e-posta takma adı oluşturarak birden çok e-posta adresine sahip olabilir. Kullanıcı başına 30 adede kadar e-posta takma adı ekleyebilirsiniz.

  • G Suite'le birlikte bir alan da veriliyor mu?

    Hayır. Alan ücreti G Suite'e dahil değildir. Kayıt sırasında, iş e-postanız için kullanmak istediğiniz alanı belirtin. Henüz bir alanınız yoksa, ek ücret karşılığında Google'dan satın alabilirsiniz.

  • Google farklı para birimlerini kabul ediyor mu?

    Evet. Fatura ayarlarınızı ilk kez yaparken faaliyet gösterdiğiniz ülkeyi ve ödemelerde kullanmak istediğiniz para birimini seçersiniz. Kullanabileceğiniz ödeme yöntemleri ülkenize göre belirlenir. Bu tercihleri daha sonra değiştiremeyeceğiniz için ülkenizi ve para biriminizi dikkatli bir şekilde seçin.

Güvenlik

  • Google, bilgilerimin güvenliğini nasıl sağlıyor ve verilerime yetkisiz kişilerin erişmesini nasıl engelliyor?

    Google daha en başından, bulut sistemlerinde karşılaşılabilecek benzersiz tehditleri hafifletecek şekilde tasarlanmıştır. Google'ın performans ve güvenilirlikle ilgili standartları, dünyanın dört bir yanındaki işletmeler, okullar ve devlet kuruluşlarında uygulanmaktadır.
    Altyapımızın büyüklüğü, çevikliği ve barındırdığı teknolojiler sayesinde müşterilerimize benzersiz güvenlik avantajları sunabiliyoruz. Özel tasarım sunucularla inşa edilmiş dev ölçülerdeki veri merkezi ağımız, güvenlik ve performans için kendi işletim sistemimizle çalışmaktadır. Tüm donanım yapısı Google tarafından kontrol edildiğinden, oluşabilecek her türlü tehdide hızla yanıt verebiliyoruz.
    Google'ın, bilişim güvenliği alanında dünyanın en iyi uzmanlarının da aralarında bulunduğu özel güvenlik uzmanları bilgilerinizi korumak için görev başındadır. Google'daki tüm ekiplerin yaptığı gibi, bu ekip de sürekli olarak yenilikler yapmakta ve yalnızca Google'ın milyarlarca kullanıcısı için değil, aynı zamanda işletmeler ve kuruluşlar için de geleceği daha güvenli kılmaya çalışmaktadır.
    Google, kullanıcı verilerinin korunması anlamında olağanüstü bir geçmiş performansına sahiptir. Kullanıcı verileri, şirket içinden gelebilecek tehditlerin yanı sıra şirket dışından kaynaklanabilecek güvenlik ihlallerine karşı da korunur. Ayrıca, kullanıcı verilerine yönelik tüm dahili erişimleri sıkı şekilde kısıtlar ve izleriz. Erişim iznine sahip olan küçük bir grup çalışan, katı kimlik doğrulama önlemlerine, ayrıntılı günlük kaydına ve günlük analizi yoluyla uygunsuz erişimin saptanması için etkinlik taramasına tabidir.
    Google'da verilerinizin güvenliğini sağlayan unsur kullanıcılar, teknoloji ve çevikliğin bu benzersiz kombinasyonudur. Daha fazla bilgi için G Suite Güvenlik Raporu'na bakın.

  • G Suite, uyumluluk gereksinimlerimi karşılar mı?

    Google, G Suite'i sektördeki en iyi uygulamaları temel alarak, çok katı gizlilik ve güvenlik standartlarıyla tasarlamıştır. Bu sayede müşterilerimizin kanunlara ve kurallara uygunluk gereksinimlerinin karşılanması sağlanır. Google; veri sahipliği, veri kullanımı, güvenlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik konularında güçlü sözleşme taahhütleri sunar.
    Google, düzenli aralıklarla üçüncü taraflarca gerçekleştirilen bağımsız denetimlerden geçmektedir. Bu bağımsız denetçiler veri merkezlerimizde, altyapımızda ve faaliyetlerimizde mevcut olan kontrolleri inceler. Söz konusu denetim ve standartlar arasında şunlar bulunur:
    SOC1™, (SSAE-16/ISAE-3402), SOC2™, SOC3™, ISO27001, ISO 27018:2014 ve FedRAMP.
    Sertifikalarımızla ilgili daha fazla bilgi edinmek için Güvenlik ve Güvenilirlik sayfasını inceleyebilirsiniz.
    Çoğu G Suite hizmeti HIPAA (ABD Sağlık Sigortası Taşınabilirlik ve Sorumluluk Yasası) ile de uyumludur.
    Eğitim için G Suite, okullar açısından önemli olan yasa ve düzenlemelere uygun şekilde kullanılabilir.

  • G Suite, HIPAA'ya uygun mu?

    G Suite, müşterilerin ABD Sağlık Sigortası Taşınabilirlik ve Sorumluluk Yasası (HIPAA) ile olan uyumluluğunu desteklemektedir. Bu yasa, korunan sağlık bilgilerinin (PHI) teminat altına alınmasını, kullanımını ve ifşasını düzenler. HIPAA'ya tabi olan ve G Suite'i, korunan sağlık bilgilerinin işlenmesi veya depolanması amacıyla kullanmak isteyen müşteriler, Google ile bir iş ortağı değişikliği imzalayabilir. G Suite ile HIPAA Uyumluluğu hakkında daha fazla ayrıntı görüntüleyebilirsiniz.

  • Google'ın, resmi makamlardan gelen veri taleplerine yaklaşımı nasıldır?

    Yasal taleplere yanıt olarak veri sunma konusundaki yaklaşımımızın temelinde, Google'da depoladığınız verilerin gizliliğine ve güvenliğine gösterdiğimiz saygı yatar. Bu tür bir talep aldığımızda ekibimiz, yasal gereksinimlere ve Google'ın politikalarına uygun olduğundan emin olmak için talebi inceler. Genel olarak, Google'ın herhangi bir veri sunabilmesi için talebin yazılı olarak, talep eden kurumda resmi olarak yetkili bir kişi tarafından imzalanmış halde ve uygun yasalar kapsamında yapılması gerekir. Aldığımız bu tür bir talebin aşırı geniş bir kapsama sahip olduğuna inanırsak talebin kapsamını daraltmaya çalışırız. Daha fazla bilgi edinmek için Google'ın Şeffaflık Raporu'nu inceleyin.

  • Google verilerimi şifreliyor mu?

    G Suite hizmetlerine yüklenmiş veya bu hizmetlerde oluşturulmuş temel müşteri verileri depolanırken, bu yardım merkezi makalesinde açıklandığı şekilde şifrelenir.
    Bu şifreleme, müşterinin herhangi bir işlem yapmasına gerek kalmadan, veriler diske yazılırken gerçekleşir. Veriler aynı müşteriye ait olsa bile Google verileri ayrı şifreleme anahtarları kullanarak şifreler. Veriler, 128 bit veya daha güçlü bir Gelişmiş Şifreleme Standardı (AES) kullanılarak şifrelenir.
    Google, ister İnternet üzerinden müşteriyle Google arasında, isterse Google'ın kendi içinde bir veri merkezinden diğerine taşınırken olsun, temel G Suite verilerini "aktarıldıkları sırada" da şifreler. Google ile müşterileri arasında taşınan bu veriler iletim gizliliği sistemiyle HTTPS kullanılarak şifrelenir.

  • Google'daki verilerimin güvenliğini sağlamak için üçüncü taraf araçlarını kullanmam gerekir mi?

    Google, çoğu müşteri için gereken güvenlik özelliklerini doğrudan G Suite'te sunmaktadır. G Suite Business ve Enterprise sürümleri ise, geniş ölçekte gelişmiş Google Drive denetimi ve güvenlik anahtarları yönetimi gibi bazı ek güvenlik özellikleri sağlar. Sistem yapılandırması ve uygulamalar, kuruluşun boyutu ne olursa olsun, tüm planlarda, Yönetici konsolumuz üzerinden erişilen tek bir kontrol panelinden G Suite yöneticilerinin kontrolü altındadır.
    Yöneticiler, aralarında 2 Adımlı doğrulama ve tek oturum açma gibi kimlik doğrulama özellikleri ya da güvenli taşımayı (TLS) zorunlu kılma, IRM ve BKE gibi e-posta güvenliği politikalarının da bulunduğu gelişmiş araçlara hemen erişip bunları birkaç tıklamayla yapılandırabilir.
    G Suite'te sunulanlar dışında güvenlik gereksinimleri olan müşteriler için, yeteneklerimizi daha da öteye taşıyan bir ticaret sitesi hazırladık.

  • Kuruluşum AB veri koruma gereksinimlerine tabi. G Suite'i kullanabilir miyim?

    Evet. Google'ın Avrupa'da geniş bir müşteri topluluğu mevcuttur. Google, müşterilerinin özellikle AB veri koruma gereksinimlerinin karşılanmasına ve 29. Madde Çalışma Grubu'nun tavsiyelerine uygun şekilde tasarlanmış özellikler ve sözleşme taahhütleri sağlar. G Suite, AB Model Sözleşme Maddeleri ve Veri İşlenmesine İlişkin Değişiklik sunar. Ayrıca, G Suite'in Birleşik Krallık hükümetinin Bulut Güvenlik İlkeleri "RESMİ (RESMİ - HASSAS dahil)" ile kullanılmaya uygun olduğu tasdik edilmiştir.

Kurulum

  • Eski e-postalarımı, takvim etkinliklerimi ve kişilerimi G Suite'e taşıyabilir miyim?

    Evet, G Suite'e geçerken mevcut e-postalarınızı, kişilerinizi ve takvim verilerinizi de yanınızda getirebilirsiniz. Kendi verilerinizle birlikte ekibinizin verilerini de taşıyabilir ya da ekibinizin kendi verilerini taşımasına imkan tanıyabilirsiniz. G Suite'in sağladığı araçları kullanarak Microsoft® Exchange, Microsoft Office 365™, IBM® Notes® ve diğer e-posta sistemlerinden veri taşıyabilirsiniz.

  • Geçiş işlemi sırasında e-posta alışverişim kesilecek mi?

    Hayır, e-postalarınızı her zaman olduğu gibi alıp göndermeye devam edersiniz. Gmail'i G Suite'le birlikte kullanmak için, alanınızda gerekli ayarları yaparak (MX kayıtları) posta akışınızı Google'ın posta sunucularına yönlendirmeniz gerekir. Bu işlem, postalarınızın doğru adrese ulaştırılmasını sağlamak için yeni adresinizi ilgili kuruma kaydettirmeye benzer. MX kayıtlarında yaptığınız değişiklik geçerlilik kazandıktan sonra (bu işlemin tamamlanması 72 saate kadar sürebilir) G Suite hesabınız üzerinden e-posta alıp göndermeye başlarsınız. Değişiklik geçerlilik kazanana kadar e-postalarınızı eski sisteminizden alıp göndermeye devam edersiniz.

  • Bu geçiş işlemi mevcut web sitemi etkiler mi? Web sitemi sizin sistemlerinizde barındırmam mümkün mü?

    Hayır, mevcut web siteniz geçiş işleminden etkilenmez. G Suite'e geçmeniz, mevcut web barındırma sağlayıcınızla ilgili herhangi bir değişiklik yapmanızı gerektirmez. G Suite bir web barındırma sağlayıcısı değildir, ancak Google Cloud Platform üzerinden Google'ın web barındırma çözümleriyle ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

  • G Suite ile kendi alanımı kullanabilir miyim? Bir alanım yoksa ne yapmalıyım?

    G Suite'i kullanabilmek için bir alanınız olmalıdır. Alan adınız, web sitenizin URL'sinde www. harflerinin ardından gelen kısımdır. Zaten bir alanınız varsa G Suite'e kaydolurken bunu girin. (Alanın size ait olduğunu doğrulamanız istenir.) Bir alanınız yoksa veya G Suite'te farklı bir alan kullanmak istiyorsanız, dilediğiniz alanı (kullanılabilir durumdaysa) Google'dan satın alabilirsiniz.

  • Şirketim için G Suite kurulumunu yaptırabileceğim birisi var mı?

    Evet, bir G Suite iş ortağıyla beraber çalışabilirsiniz. Bu deneyimli BT hizmeti şirketleri, G Suite'i değerlendirmenize, özelleştirmenize, kullanmaya başlamanıza ve G Suite'e geçiş yapmanıza yardımcı olabilir. Bu şirketler eğitim, veri yönetimi ve sürekli destek de sağlayabilirler. G Suite'in kurulumuyla ilgili sorularınız varsa G Suite Destek ekibiyle de iletişime geçebilirsiniz. Destek ekibi haftada 7 gün, günde 24 saat yardıma hazırdır.
    Kurulumla ilgili bilgiler, iletişim şablonları ve bunların yanı sıra dağıtım ve değişiklik yönetimiyle ilgili kaynaklara ulaşmak için Kurulum Sitesi'ni ziyaret edin.

Yönetim

  • G Suite ile mobil cihazları yönetebilir miyim?

    Evet, Google Yönetici konsolu sayesinde yerleşik bir cihaz yönetimi sunucusuna ihtiyaç duymadan kuruluşunuzdaki mobil cihazları yönetebilirsiniz. Mobile cihaz yönetimi (MDM), kuruluşunuzdaki mobil cihazlar üzerinde cihaz politikalarının uygulanmasını sağlamanıza ve kullanıcıların cihazlarının uzaktan silinmesi gibi işlemleri gerçekleştirmenize olanak tanır.

  • G Suite ile birden fazla alanı yönetebilir miyim?

    Kuruluşunuz yeni bir alan adı edindiyse veya birden fazla alan adından faaliyet yürütüyorsa tüm alan adlarınızı ek ücret ödemeden hesabınıza ekleyebilirsiniz. Böylece kullanıcılar hizmetleri tek bir kuruluşa dahil olarak paylaşırken alanlarınızdan birinde veya birden fazlasında kimlik sahibi olabilirler. Ayrıca alanlarınızı aynı Yönetici konsolundan yönetebilirsiniz. Kullanma biçiminize bağlı olarak, alanı ayrı bir alan veya alan takma adı olarak eklersiniz.

  • Diğer kullanıcılara yönetici ayrıcalıkları verebilir miyim?

    Evet. Kuruluşunuzun boyutu ne olursa olsun, kullanıcılarınızı ve hizmetlerinizi yönetme sorumluluğunu güvendiğiniz kullanıcılar arasında dağıtmanızı öneriyoruz. Bir kullanıcıya yönetici ayrıcalıkları vermek için ona kullanılabilir durumdaki yönetici rollerinden birini atamanız gerekir. Bir kullanıcıya rol atadığınızda, bu kullanıcıya Yönetici konsolunuza erişme izni vermiş olursunuz. Bir kullanıcıyı Yönetici konsolundaki tüm görevleri gerçekleştirebilen bir süper kullanıcı yapabilirsiniz. Ayrıca, yöneticinin gerçekleştirebileceği görevleri sınırlayan bir rol de atayabilirsiniz. Örneğin, ilgili kullanıcıya yalnızca grup oluşturma, hizmet ayarlarını yönetme veya kullanıcı şifresini sıfırlama izni vermeyi tercih edebilirsiniz.

  • Kullanıcıların belirli özelliklere veya hizmetlere erişimini denetleyebilir miyim?

    Başlangıçta hizmetlerin çoğu tüm kullanıcılarınız için açıktır. Kullanıcıların kullanmasını istemediğiniz hizmetleri kapatmak veya hizmetlerin çalışma şeklini özelleştirmek için Yönetici konsolunuzu kullanabilirsiniz. Herkes için aynı ayarları etkinleştirmeyi veya belirli kullanıcılar için farklı politikalar uygulamayı tercih edebilirsiniz. Örneğin, Hangouts'u yalnızca destek ekibiniz için etkinleştirebilir veya yalnızca pazarlama departmanına herkese açık Google Sites sitelerini paylaşma izni verebilirsiniz.