SSS

Program Temel Bilgileri

Bu program tüm ülkelerde kullanılabilir mi?

Program, aşağıdaki ülkelerde kullanılabilir. Ülkeniz listede olmasa bile herkese açık materyalleri incelemenizi ve gereksinimleri için doğru çözümse G Suite'i müşterilerinize önermenizi tavsiye ediyoruz.

Hangi ürünlerin satışını yapabilirim?

Resmi bir G Suite İş Ortağı olduğunuzda G Suite, G Suite Business / Drive, Apps Kasası, Drive Depolama Alanı ve Google Messaging Encryption ürünlerinin satışını yapabilirsiniz.

Hangi segmentlere satış yapabilirim?

G Suite İş Ortakları, en çok 750 çalışanı olan şirketlere ve eğitim kurumlarına satış yapabilir. Google'dan özel bir onay alınmasını gerektirdiğinden, 750'den fazla çalışanı olan şirketlere veya devlet kurumlarına satış yapmaya yönelik fırsatlar için lütfen kanal yöneticinizle iletişime geçin.

Fırsat kaydınız var mı?

Evet. Yetkilendirilen iş ortakları, bizimle fırsat kaydı yapabilir. Ancak, müşteriler her zaman için, çalışmak istedikleri iş ortağını tercih etmekte serbesttir.

G Suite İş Ortağının Rolü

Google neden G Suite için iş ortaklarına ihtiyaç duyuyor?

İş ortakları, müşteri deneyiminin kritik bileşenidir ve küresel çapta müşteri talebini karşılamamıza olanak tanır. 1) Yerel müşteri ilişkileri ve uzmanlık 2) kişiselleştirilmiş erişim ve 3) çok çeşitli tamamlayıcı hizmetleri sağlama konusunda tamamen iş ortaklarımıza güveniyoruz.

Ürünleri bir iş ortağı aracılığıyla satın almanın avantajları nelerdir?

İş ortakları, müşterilerin G Suite'ten en iyi şekilde yararlanmasının yanı sıra ilk kurulum, taşıma, özelleştirme ve devam eden müşteri deneyimini kolaylaştırması için gereken temel hizmetleri sağlar.

Google'ın müşterilerimi almayacağını nasıl bileceğim?

Programımızın tamamı; faturalandırma ve ücretlerden desteğe, özelleştirilmiş hizmetlere ve iletişimlere kadar müşteri ilişkilerinin denetimini iş ortaklarımıza vermek üzere tasarlanmıştır. En iyi ürünü sağlamayı ve iş ortaklarımızın en iyi deneyimi sunması için zemin hazırlamayı temel hedefimiz olarak belirledik.

Müşterilerimin mevcut uygulamalarını G Suite ile tamamen değiştirmem gerekiyor mu?

Hayır. G Suite, diğer uygulama ve sistemlerle bir arada veya bağımsız olarak kullanılacak şekilde tasarlanmış bir grup modüler hizmet içerir. Özellikle, Microsoft® ve diğer kuruluşlara ait popüler sistemler için birlikte çalışabilirlik desteği ekledik.

G Suite'te İşinizi Kurma

G Suite bu kadar uygun fiyatlıyken nasıl para kazanırım?

Buluta (cloud) taşınma, lisanslama konusunda genellikle daha düşük kâr marjı anlamına gelse de danışmanlık, veri taşıma ve değişim yönetimi gibi iş ortağı hizmetlerinin önemini artırır. Daha düşük lisanslama maliyetleri; iş ortaklarımız için daha düşük bir dağıtım maliyetiyle iş ortağı hizmetleri için müşterinin kullanılabilir bütçesini artırır.

Yüklü miktarda bir ön yatırım yapmam gerekir mi?

Hayır. G Suite'e yaptığınız yatırım, müşterilerin ürüne olan ilgisi ve ürünü benimsemesiyle orantılı olabilir. İş ortaklarımızdan ürün ve satış eğitimi için önceden zaman ayırmalarını bekliyoruz. G Suite Partner API'yi kullanarak sipariş işlemlerini otomatikleştirmeye karar verirseniz, geliştirme için ek bir yatırım gerekli olacaktır.

Başlangıçta çalışanlarımı nasıl eğitirim?

Buradan satış, dağıtım ve destekle ilgili başlangıç eğitimi materyallerine ulaşabilirsiniz.

İş ortağı olduğumda faturalandırma süreci nasıl gerçekleşiyor?

Müşterilerinizin lisanslarının temel hazırlığını doğrudan İş Ortağı Konsolunuzdan yaparsınız. Ayrıca, Google müşterinize fatura göndermeyeceği için, sunmakta olduğunuz hizmetin faturasını da müşterinize siz sağlarsınız. Hem ön ödeme (tek seferlik ödeme) hem de ödeme sonrası (aylık) faturalandırma seçenekleri sunarız. Konsolunuza eklediğiniz her lisans için, belirttiğiniz faturalandırma tercihlerine göre ay sonunda sizi indirimli bir fiyat üzerinden ücretlendiririz. Kredi kartıyla veya banka havalesi yoluyla ödeme yapabilirsiniz.

Sözleşmeme ilişkin şartlar ve koşulları nereden indirebilirim?

İş ortaklığı şartlarını kabul ettikten ve yetkilendirildikten sonra, sözleşmeyi İş Ortağı Konsolunuzdan indirebilirsiniz. Ayrıca, iş ortağı sözleşmenizi, ilk kez kabul etmenizin ardından iş ortağı konsolunuzdaki herhangi bir sayfanın alt tarafında bulunan "Şartlar ve Koşullar" bağlantısını tıklayarak dilediğiniz zaman indirebilirsiniz.

Hizmet Düzeyleri ve Destek

Son müşteri desteğini kim sağlar?

Zorunlu olmamakla birlikte iş ortaklarının, müşterilerine doğrudan destek sağlamaları ve bu desteği genel hizmet paketlerine dahil etmeleri önerilir. Hatta, müşterinin yönetici kontrol panelindeki destek bağlantısı, irtibat bilgilerinizle özelleştirilebilir.

Bir iş ortağı olarak nasıl bir destek alırım?

İnternet üzerindeki kaynaklardan yararlandıktan sonra, iş ortakları gerektiğinde ikinci düzey destek için G Suite destek ekibine başvurabilir. İş ortaklarının gerekli gördükleri teknik sorunları G Suite destek ekibine iletme olanakları da vardır. Bu, iş ortaklarımıza yönelik bir hizmet fırsatı olduğundan Google'ın son müşteriye bu desteği doğrudan sağlamayacağını unutmayın.

Ürünü Google sunarken Hizmet Seviyesi Anlaşması nasıl çalışır?

Google, iş ortağı ve müşteri arasındaki Hizmet Düzeyi Sözleşmesi'ni kapsayan birkaç temel sözleşme mevcuttur.

  • Google ve İş Ortağı: Google ile İş Ortağı arasındaki İş Ortağı sözleşmesi, satışla ilgili ortak yükümlülükleri tanımlar. Burada, İş Ortağı'nın İş Ortağı Konsolunu kullanımı açısından Google'ın taşıdığı destek yükümlülüklerinin tanımı da yer alır.
  • İş Ortağı ve Müşteri: İş Ortağı, G Suite'le ilişkili faturalandırma ve ödeme şartları, tamamlayıcı ürün veya hizmetler ve diğer ek koşulları tanımlayan bir İş Ortağı-Müşteri sözleşmesi imzalar.
  • Google ve Müşteri: İş ortağı müşterinin temel hazırlığını yaptıktan sonra, müşterinin Google ve müşteriyi bağlayan Hizmet Şartları'nı (TOS) kabul etmesi gerekir. Hizmet Şartları; hizmet sağlama, müşteri veri gizliliğini koruma ve kabul edilebilir kullanım politikalarına müşterilerin uyumu (ör. spam, pornografi, telif hakkı ihlali vs. bulundurmama) konularında Google için koşulları tanımlar. Google, Hizmet Şartları'nın bir parçası olarak, G Suite hizmetlerinin kullanılabilirliği ve HDS ihlallerinin belirli sayıda ek hizmet günü ile telafisine ilişkin bir HDS sağlar. İş ortağından hizmet alan müşteriler için söz konusu telafiyi iş ortağının sağlayacağı belirtilmiştir (Google, iş ortağına ek hizmet günleri sağlar ve iş ortağının da bunları müşteriye aktarması gerekir). Hizmet Şartları ayrıca G Suite müşterilerinin BT yöneticilerine yönelik Google'ın destek yükümlülüklerini tanımlayan bir Teknik Destek Hizmetleri Yönergesi de içerir.

Kredi Kontrolü Yönergeleri

Google'ın neden kredi kontrolü gerçekleştirmesi gerekiyor?

İş ortağı programımız, biz iş ortaklarımızla bir faturalandırma ilişkisi sürdürürken, iş ortaklarımızın da müşterileriyle ilişkilerini yönetmeye devam edebilmesi için tasarlanmıştır. Google ile iş ortağı arasındaki finansal ilişki kötüye giderse bu, müşteri deneyiminin düşük kalitede olmasına neden olabilir. Bu gibi istenmeyen durumlarla karşılaşma olasılığını en aza indirmek amacıyla, başvuruda bulunan her iş ortağına, programa kabul edilebilmesi için Google'ın kredi şartları sunulur.

Kredi kontrolünden geçmek için gereksinimler nelerdir?

  1. İyi bir kredi geçmişi olan, yasal olarak kayıtlı bir işletmeye sahip olmanız gereklidir.
  2. İşletmenizin kayıtlı olduğu ülkeye bağlı olarak, farklı işletme kaydı bilgileri gereklidir: Kuzey Amerika veya Çoğu Avrupa ülkesi: Dun & Bradstreet numarası yeterli olacaktır. Dun & Bradstreet numaranız yoksa "Tüm diğer bölgeler"e bakın. Tüm diğer bölgeler: Dun & Bradstreet numarasının olmadığı durumlarda, resmi bir mühür içeren ve yasal açık adresinizin yer aldığı Tescil Belgesi veya Kuruluş Sertifikası (veya bölgenizdeki eşdeğeri) gibi bir işletme kaydı dokümanının taranmış bir kopyası gerekir. Doküman İngilizce değilse tescil dokümanıyla birlikte lütfen şu bilgilerin basit bir çevirisini de sağlayın:1. Kayıtlı işletme adı 2. Kayıtlı işletme adresi 3. İşletme sicil numarası 4. İşletme tescil tarihi.

Şahıs şirketim varsa ne olur?

Yukarıdaki gereksinimleri karşılayan şahıs şirketleri kredi şartlarına göre değerlendirilir. Kayıtlı bir işletmesi bulunmayan veya kendi adı altında, bir takma ad altında ya da DBA olarak ticaret yapan bağımsız işletmelere ve şahıs şirketlerine Google tarafından kredi şartları sunulmaz.

Kredi kontrolü ne kadar sürer?

Ülkeniz için ek doküman gerekip gerekmediğine bağlı olarak kredi kontrolü 3-7 gün sürebilir (ek doküman gerekli olan ülkeler için buraya bakın).